Szövegrendszerek

III. év 2006. április 30.

A leadandó, kb. 4 oldal terjedelmű dolgozat a lent felsoroltakat kell tartalmazza. Leadási határidő: utolsó tanítási hét.

1. Különböző betűméret és betűtípus használata;

2. A preambulum forráskódja;

3. Saját környezet definiálása és alkalmazása;

4. Saját parancs definiálása és alkalmazása;

5. Egy-egy példa a háromféle listára: számozott, felsorolt, leíró;

6. Két táblázat (legalább az egyik összevont cellákkal);

7. Három ábra, képaláírással;

8. Középre igazított szövegrész;

9. Hasábolt szövegrész;

10. Ábrajegyzék;

11. Bibliográfia;

12. Oldal- és szakaszhivatkozás;

13. Lábjegyzet;

14. Tárgyjegyzék;

15. Fejléc az oldalakon a szakasz címével és az oldal számával;

16. Matematikai kifejezések (mindkét módban):

(a) szumma, integrál, tört, limesz, differenciálegyenlet, gyök;

(b) matematikai szimbólumok (pl. ∞, ≤, ⟹, ∀, ⊆);

(c) matematikai függvények (pl. trigonometriai, exponenciális, arcsin, max, ln);

(d) görög betűk (pl. α, μ, ω, Δ, Ω, Ψ);

(e) különböző méretű határolójelek;

(f) alsó- és felső index;

(g) mátrix;

(h) többágú függvény;

(i) tétel, definíció;

(j) számozott egyenletek, egy-, illetve többsorosak;

(k) hivatkozás számozott egyenletre. Jó munkát, Egri Edit